Μενού

Καλοήθης Υπερτροφία Προστάτη

Ο προστάτης αδένας αποτελεί μέρος του αναπαραγωγικού συστήματος του άνδρα., έχει μέγεθος  όσο ένα κάστανο και βάρος περίπου 20gr και παράγει το προστατικό υγρό, το οποίο αποτελεί το 20-25% του σπέρματος.

Μετά την ηλικία των 40 ετών ο προστάτης αρχίζει σταδιακά να διογκώνεται. Η διαδικασία αυτή αφορά σε μία καθόλα καλοήθη κατάσταση, γνωστή σαν Καλοήθη Υπερτροφία του Προστάτη. Τα πρώτα συμπτώματα εμφανίζονται συνήθως μετά τα 45 έτη και  αφορούν δυσκολίες στην ούρηση όπως διακοπτόμενη ροή, δυσκολία κατά την έναρξη , μικρή ακτίνα , σταγόνες στο τέλος ,κλπ. Μετά την ηλικία των 50 ετών ένας στους δύο άνδρες εμφανίζει συμπτώματα καλοήθους υπερτροφίας του προστάτη.

Τα συμπτώματα, τα οποία δεν είναι ειδικά για τον προστάτη αλλά γενικά των παθήσεων του κατώτερου ουροποιητικού, εγκαθίστανται ύπουλα και προοδευτικά και ο ασθενής, χωρίς να το καταλάβει,  μπορεί  να έρθει αντιμέτωπος με σημαντικές επιπλοκές όπως ή λιθίαση, αιματουρία ακόμη και νεφρική ανεπάρκεια.

Προκειμένου να αξιολογήσουμε έναν ασθενή με συμπτώματα κατώτερου ουροποιητικού τον υποβάλλουμε σε λεπτομερή ουρολογική μελέτη  χρησιμοποιώντας τον ανάλογο εξοπλισμό. Aνάλογα των ευρημάτων αυτής της μελέτης και πάντα λαμβάνοντας  υπόψιν και την επιθυμία του ασθενούς επιλέγεται η κατάλληλη για αυτόν θεραπευτική αντιμετώπιση.

Οι βασικές θεραπευτικές οδοί για την αντιμετώπιση της πάθησης αυτής είναι:

• Τη σωστή παρακολούθηση (χωρίς απαραίτητα τη χορήγηση φαρμάκων)
  • Τη φαρμακευτική αγωγή
  • Τη χειρουργική αντιμετώπιση

Ο χρυσός κανόνας στη χειρουργική αντιμετώπιση της ΚΥΠ είναι πλέον η TURis ΙΙ προστατεκτομή